יום חמישי, 7 במרץ 2013

יום האישה ~קישורים~

קצת רקע היסטורי.

קצת קמפיינים מאבקים ונתונים

רעיונות והשראה

  • אז הנה  פרויקט מיוחד שנקרא 50 נשים למען נשים , בו נמצאות נשים שמקדמות באופן כזה או אחר את הנשים בארצנו ובכלל.
  • רבי בוכלר, שלפי מיטב הבנתי היא רבה , מביאה את האשה אל פרשת השבוע באופן ידידותי (ומודרני וקצת שטחי) לילדים על ידי ציור שלה על ה...ציפורניים! והנה האתר: פרשת השבוע במניקור .
  • יוצרת בלוג "התפרנית", שהופך לאט לאט להיות חביב עלי מאוד מאוד, תפרה שלושה תיקים לרגל יום האשה, ואחת המשימות שיש למלא כדי לזכות בתיק היא לפרסם שלוש נשים שאת מעריכה את יצירתן, ואסור לחזור על מישהי שמישהי אחרת אמרה. את מי אתם הייתם כותבים?

שאלות תהיות וכל השאר

  • יום הגבר הבינלאומי חל ב 19 בנובמבר, אם תהיתם.
  • מעניין לחפש על זרמים פמיניסטיים ואיך הם רואים את יום האישה
  • מי מכן היתה אשכרה שורפת חזיה?
  • לפי היהדות כל ראש חודש עברי הוא יום שמחה לאשה, ומוקדש לה, לפי מיטב ידיעתי על חלקן של הנשים ביציאת מצריים, יש מי שיודע לדייק אותי בקהל?
  • אפיה חלה מיוחסת כמשימה השמורה לאשה. יש מי שמיחס גם סגולות ועניינים להפרשת חלה.

אהמ, אהמ!

  • לא ברור לי מה דעתי על כל יום האישה הזה, האם הוא הזדמנות להעלאת מודעות, מקדם או מבסס, ומה בעצם צריכה להיות חלוקת התפקידים בין הנשים לגברים בחברה.
  • כן ברור לי שאנחנו פועלות באופן יותר מעגלי, אני מניחה.
  • למי מכם שתוהה מה להביא לאישה ליום האישה, אז התשובה היא מה שהיא אוהבת אם בכלל צריך.
  • מה שכן הייתי עושה זה מקדישה זמן למחשבה על כל אחת מאיתנו כאישה, על נקודת החוזק של הנשיות, ועל מקום הנשים בחיים ובחברה.
  • אני מוצאת שנשיות מקושרת אצלי חזק להכלה ונתינה, ולכן אני בוחרת לנסות ולתת מדי פעם ללא תמורה. אני בוחרת משהו שאני טובה בו, או יודעת אותו היטב, ומעבירה את הידע הלאה או מעניקה מן הדבר הזה לאחר, בלי לצפות לתודה, תשלום, או הדדיות כזו או אחרת. הנה דוגמה למקום לתרגול נתינה
  • ודבר אחרון, תבחרו אישה שאתם אוהבים או מעריכים, ושמזמן ממש לא דיברתם איתה, ותתקשרו לשאול מה שלומה ולאחל לה יום אישה שמח. זה יהיה כיף!


~יום אישה שמח~

תגובה 1:


תגיב את זה, תגיב את זה
תגיב את זה כבר
תגיב את זה, תגיב את זה כבר